-
[EM666] Вовед во методологија и техника на научното пишување
Целта на овој предмет треба да се објаснат методологиите и техниките на научна работа, кои пред се на студентите почетници им создаваат многу потешкотии. Практичните вежби треба да ни помогнат во тоа како треба да се однесуваме во библиотека, како да напишеме писмена работа, реферати или слично. Во рамките на овој предмет ќе бидат опфатени следниве теми: определување на тема, библиографија, правила за цитирање, научни шифри, организирање на научната работа итн.
-
[EM667] Современа германска литература
Целта на овој предмет е увидот во историјата на германската книжевност на 20 век. Се очекува студентите да се запознаат со најпознатите автори и дела од овој период со цел да го разберат начинот на мислење и творење на германската книжевност во овој период. Преку овој предмет студентите треба да стекнат способност да навлезат во интерпретација на различни текстови од овој период и создаваат пишувани текстови. Преку овој предмет студентите ќе ги запознаат европските движења и вредности на литературата и општеството во целост ширум Европа. Со овој предмет се предвидува анализа на следниве автори и теми на оваа епоха на германската книжевност на пример поетиката на авторите од епохата на германската книжевност после втората светска војна во Германија 1945 - 1949. Германска книжевност 1949-1961, 1961-1977 и 1978-1989.
-
[EM668] Изучување на германскиот како странски јазик
Целта на предметот е студентите да се запознаат со основните проблеми на теоријата на изучувањето на германскиот како странски јазик, со различните аспекти на изучувањето на странските јазици. Во рамките на овој предмет ќе се објаснуваат важните модели на изучувањето на странскиот и вториот јазик (на пример свесното и несвесното учење), начини на билингвизам, односно на повеќејазичноста; психолингвистички базирани модели на предавања (на пр. мониторинг теорија, фокусирање на формите, интеракциски пристапи), истражувачки резултати за L2- стадиум на изучување на јазиците, за латерализација итн., социолингвистички пристап (симплифициран регистар, codeswitch итн.); индивидуални варијабилности како возраста или когнитивен стил; проширени концепти како на пр. психологијата на споредба на културите. Покрај тоа ќе се дискутира и околу факторите како што се мотивација, возраст и низата на јазиците.
-
[EM669] Цивилизација на германското говорно подрачје
Целта на овој предмет е да ги запознае студентите со основните елементи на културата и цивилизацијата на Германија, вклучувајќи идеолошки, научно-технолошки, општествени и културни аспекти, развој, приказ на случаи, достигнувања на Германија и на другите германско-говорни подрачја, по векови. Посебен осврт ќе се даде на следниве теми: Преглед на германската историја (19 и 20 век), преглед на автори, идеи, концепти и восприемања на германската филозофија, германската музика, германските науки (културни и технолошки), останатите германски науки и сл.
-
[EM670] Јазична политика во ЕУ
Целта на овој предмет е студентите да се запознаат со проблемите на јазичната политика и повеќејазичноста во ЕУ. Што всушност е јазичната политика и кој ја управува? Покрај објаснувањата на овие прашања ќе се тематизираат и почетоците на германската јазична политика и актуелните проблеми, особено во однос на ЕУ. Која улога ја игра германскиот јазик како и другите важни јазици, како на пр.: англискиот, францускиот, шпанскиот итн. во институциите на Европската унија? Дали за луѓето од германско говорно подрачје е предност ако нивниот јазик игра важна улога во институциите на ЕУ? Доколку одговорот е да, како може да се засили позицијата на германскиот јазик како деловен јазик во институциите на ЕУ? Во овој контекст ќе се дискутираат различните позиции на јазичната политика во ЕУ. Преку овој предмет студентите ќе ги надополнат и ги продлабочат основните знаења од оваа област.
-
[EM671] Анализа на грешките
Како идни наставници, во овој случај на германскиот како странски јазик нашата цел е да ги научиме нашите студенти да зборуваат и да пишуваат на германски без грешки. Сепак, учењето е еден процес во кој секој човек прави грешки и секогаш учи од грешките. Поради тоа, ние не сакаме само да ги идентификуваме различните грешки туку и да ги анализираме, но исто така и рефлектираме за справување со тие грешки и нивно препознавање како дијагностички инструменти. Исто така, ќе се земат предвид и проблемите на контрастивната лингвистика.
-
[MCGR3020] Прагматика
Целта на предметот е студентите да се запознаат со фундаменталното значење на прагматиката како лингвистичка дисциплина и со нејзиното интеркултурно значење. Во тој контекст ќе се обработуваат методите на Austin, Searle и Wunderlich, во врска со односите меѓу јазичните заедници и корисникот на знаците како и прашањето за контекстот во кој се употребуваат знаците. Исто така ќе се даде вовед за терминологијата како и за работните и истражувачките методи на лингвистичката прагматика, особено од областа на граматиката, за разлика помеѓу универзалиите и со културата поврзани разлики во прагматиката врз основа на споредување на јазиците и културата – албанско-германски и македонски-германски. Таа област ги дополнува и ги поврзува традиционалните лингвистички дисциплини на интонацијата (фонетиката), лексиката, синтаксата и семантиката.
-
[MCGR3011] Теориите на изучувањето на јазиците
Целта на предметот е да се запознаат студентите со проблемите на теоријата на изучувањето на странските јазици, со различните аспекти на изучувањето на јазикот како и со методолошкото знаење на емпириското истражување во полето на изучувањето на странските јазици. Во рамките на овој предмет ќе се објаснуваат важните модели на изучувањето на странскиот и вториот јазик (на пр. контролирано-неконтролирано контролирано-мешано), начини на билингвизам, односно на повеќејазичноста; психолингвистички базирани модели на предавања (на пр. мониторинг теорија, фокусирање на формите, интеракциски пристапи), истражувачки резултати за L2-стадиум на изучување на јазиците итн. социолингвистички пристап (симплифициран регистар, codeswitch итн.); индивидуални варијабли како возраста или когнитивен стил; проширени концепти како на пр. психологијата на споредба на култури. Преку овој предмет се надополнуваат и се продлабочуваат основните знаења од оваа област.
-
[MCGR2010] Социолингвистика
Во рамките на овој предмет студентите ќе се запознаат со теоретскиот и практичниот дел на социолингвистика. Теоретскиот дел ги опфаќа основните концепти на: односот на јазикот и општеството, односно начинот на кој јазикот го користиме во различни општествени контексти, како и основните причини за јазични варијации, функцијата на јазикот во општеството, односот меѓу јазикот и културата, хоризонтална и вертикална раслоеност на јазикот, социолектна диференцијација, јазична политика, стандардизација на јазикот итн. Во практичниот дел спаѓаат подготовката на сопствено социолингвистичко портфолио, семинарска работа врз основа на истражувањата што ќе се спроведат на социолингвистичка тема по сопствен избор и во договор со професорот, како и нејзино презентирање и критичко анализирање и коментирање. Социолингвистичките теми се поврзуваат и со другите дисциплини, посебно со психолингвистиката и прагмалингвистиката.